Mar 19, 2008

واحدة استوقفتنى..

كنت أسير فى الكلية
المجمع النظرى - ما بين حقوق و تجارة
مع انى كنت اسير باستعجال.. لكن استوقفتنى فتاة ..
مش انتى من صناع الحياة؟
استغربت .. خاصة إنى لا اذكر البنت نهائياً فاتحرجت من انها تعرفنى و لا أعرفها ..
قلت: ايوة ازيك؟ انتى معانا ؟
آه كنت شاركت شوية من فترة بس الآن لأ.. انتو أخباركم ايه ؟
المهم تبادلنا الأخبار و الأنشطة اللى على الساحة و حديث عن حملة حماية
و انتهينا على وعد انها ستعود تانى للنشاط
و انتهى الموقف
النقطة الهامة فيييييييين ؟ فى انها عرفتنى .. و عرفت من أنا
من أنا بصفتى و ليس باسمى
انا صانعة حياة
مسئولية... الموضوع حقيقى مش سهل
ماذا كان الحال لو أنها رأت (صانعة الحياة ) هذه تقف تهزر بصوت عال.. او ملابس غير لائقة
أكيد الانطباع كان حيختلف
!!!
أنت إذا كنت تنتمى لمكان فأنت تمثله و الآخرون يرون المكان دة فيك و فى تصرفاتك
فلنأخذ حذرنا
:)

No comments: