Apr 2, 2009

كله بالطابور ^_^

فى زمان سحيق !!
فى يوم من أيام مـصـر السعيدة
و الاشتراكية ملء السمع و البصر
أيام ماكانت الحياة كلها جمعيات و طوابير و كله بالبطاقة و بالوقفة فى الطابور
...
مر رجل فى شارع فوجد فيه طابوراً !!! ففرح و سعد و وقف فى دوره فى الطابور انتظاراً لحظه السعيد
لكن هذه المرة الوقت طال و طاااال و طاااااااااااااااال و الطابور لم يحرك ساكناً
........
فسأل من أمامه:
ألا قولى يا أخى هو الطابور دة بيوزعوا فيه ايه ؟؟؟
فرد: و الله مش عارف أنا لقيته و أنا مروح البيت قلت اقف استنى يمكن الواحد يأخد حاجة للعيال
فسأل من أمامه و من أمامه و كانت الاجابة واحدة
!!!
..........
فقرر الرجل صاحبنا آخر واحد فى الطابور إنه يمشى لأول الطابور و يسأل أول واحد........
و كانت الصدمة
!!!!!!
أول واحد واقف وجها لوجه فى الحائط
!!
..........
فسأله: يا عم لو سمحت هو الطابور دة بتاع ايه ؟
قال: و الله مش عارف
!
فسأل: ازاى هو مش حضرتك أول واحد فى الطابور؟
رد: و الله يا أخى أنا كنت ماشى فى الشارع و حسيت بصداع شوية فقلت أسند رأسى على الحائط
فسندتها !
و لما استريحت لفيت علشان أمشى لقيت الطابور اللى واقف دة
!!!!!!!!!!
فسأل: طيب ليه حضرتك ما مشيتش و سيبت الطابور اللى واقف وراك
فأجاب: ازاااااااااااااااااااااااااااااى يا أستاذ امشى و اسيب الطابور
!!!!!!!!
أما عجيب اسيب الطابور و أنا أول واحد واقف فيه
!!!!!!!!!!!!!!!!!
ها قال اسيب حقى .... أما مغفل
!!!!!!
......
انتهت
:))

2 comments:

JustMe said...

هههههههههههههههههههههههه
هههههههههههههههههههههههههه
هههههههههههههههههههههههههه
جميل اوى البوست ده على قد ماهو مؤلم

asmaa said...

JustMe
دة فعلا كان رأيى جميل طريف لكــــــــــن مؤلم
صدمة لما الواحد يحس ان فعلا فى ناس بتفكر كدة
و اشكر لك مرورك